نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مسابقه جنایی معمایی سرنخ
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مسابقه جنایی معمایی سرنخ چه گفته اند؟

به گزارش روابط عمومی؛ مسابقه معمایی و پرچالش سرنخ به تهیه کنندگی و کارگردانی آریا طاهری، محصول معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، موسسه ناجی هنر و با مشارکت شبکه نسیم تولید شد که اجرای فصل اول این مسابقه با محمدرضا رهبری بود و در روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 20:30 از شبکه نسیم پخش می شد. مسابقه سرنخ با ساختاری جدید و کاملا متفاوت به رخدادهای بعد از وقوع جرم پرداخته و شرکت‌کنندگان در نقش دستیار کارآگاه باید با مطالعه سرنخ‌های پرونده، راهنمایی های کارآگاه و بازجویی منطقی و درست مظنونین به پاسخ درست و مظنون اصلی پرونده دست یابند. نکته مهم این است که دستیاران کارآگاه نیازی به یافتن سرنخ جدید ندارند و چالش اصلی مسابقه سرنخ در چگونگی استفاده شرکت‌کنندگان از سرنخ‌ها در اتاق بازجویی از متهمان است.

فصل دوم مجموعه مسابقه ای سرنخ با اجرای آریا طاهری در نقش کارآگاه ارگردانی مهدی کتیراچی نیز تولید و سه شنبه تا جمعه ساعت 19 از شبکه نسیم به روی آنتن رفت که با استقبال بالای مخاطبین خود مواجه شد.

در نظرسنجی صورت گرفته از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به بررسی تولید این گونه مجموعه ها پرداخته شد؛

تصویر

مرتضی آقاتهرانی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
همکاری و تعامل میان شبکه تلویزیونی نسیم و پلیس اقدام مثبت و ارزنده ای است که در صورت تداوم داشتن از آسیب های اخلاقی جامعه کم می کند. چراکه بسیاری از خانواده ها از مشکلات تخلاقی رنج می برند و با چنین گفتار درمانی ها می توان مسیر اشتباه جوانان را تغییر داد و تجربیات موثر در اختیار آنان گذاشت. برنامه سرنخ هم بهداشت روانی و هم درمانی است.
سیدرضا تقوی

سیدرضا تقوی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
تولید برنامه ای مانند سرنخ نشان داد می توان در مقابله با جرائم آسیب ها فعالانه برخورد کرد. این برنامه ماهیت پیشگیرانه دارد و در موضوعات اجتماعی و امنیتی باید به اصل پیشگیری اهمیت ویژه داد. در مورد آسیب های اجتماعی نباید انفعالی برخورد کرد، بدین صورت که وقتی آسیب فراگیر شد فکر درمان باشیم.
غلامحسین رضوانی

غلامحسین رضوانی

نماینده مردم تهران در مجلس
بر کسی پوشیده نیست که برنامه سرنخ باعث عبرت و آموزش می شود و در بازدارندگی از جرایم و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهم و اساسی را ایفا می کند. چرا که عموم مردم و مخاطبین از این داستان ها درس های بزرگی می توانند بگیرند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط